Minulý týždeň začala výstavba 58-kilometrov dlhého diaľničného úseku medzi Miškolcom a slovenskou štátnou hranicou. Predpokladá sa, že práce na poslednom kamienku mozaiky budú ukončené v roku 2019. V tejto súvislosti vyvstáva otázka: Prečo Maďari dokážu stavať diaľnice rýchlejšie ako my? Asi to bude tým, že ich neprekvapia žiadne tunely.
Keďže nám naši južní susedia spoja Bratislavu s Košicami, aspoň sa môžeme zamerať na opravu a údržbu cestných komunikácii II. a III. triedy. Tie sú často v katastrofálnom stave. Za volantom auta máme veľakrát pocit, že sa nenachádzame v strednej Európe, ale v rozvojovej krajine tretieho sveta. Veď i taká cesta do práce sa neraz mení na dobrodružnú výpravu. Šoféri dokonca zažívajú situácie, keď ich krátery na cestách nútia vybočiť z pravého pruhu do protismeru. A buď majú šťastie alebo nie. Oni to nerobia preto, aby zažívali adrenalín, ale aby si nezničili svoje autá ešte skôr, ako sa dostanú na naše nedostavané diaľnice.
A mimochodom, ak by ste nevedeli, najnovší plánovaný termín ukončenia výstavby slovenskej D1 je rok 2021 alebo 2022. Aspoň nateraz.